Monkey Forest & Rijstvelden

12 mei 2018 - Ubud, Indonesië

Het heeft even geduurd voor onze volgende blog, aangezien we volop aan het genieten waren. Maargoed, hier is ie dan :)

Zaterdag 12 mei

Na de lange reis van gisteren, wilden we vandaag rustig aan doen. Op de planning stonden het Monkey Forest en de rijstvelden bezoeken. Na een ontbijt, dat door de locals werd gemaakt, gingen we op pad. Bij het guesthouse waar we sliepen, hadden we een scooter gehuurd. Per dag betaalden we 50.000 Rupiah, wat neer komt op ongeveer €3,00 euro. Rond 10.30 uur kwamen we aan bij het Monkey Forest. Gelukkig was het nog niet zo druk, waardoor we snel aan de beurt waren om een kaartje te kopen. Toen we het park binnen liepen, zagen we veel nieuwsgierige apen. Ondanks dat deze loslopende primaten zo nieuwsgierig waren, bleven ze toch op een afstand kijken. Ofja, niet iedere aap bleef op afstand, want een paar minuten later zagen we dat er een op de tas sprong bij een van de vrouwen die voor ons stonden. Zij raakte in lichtelijk paniek, terwijl wij het wel juist wel grappig vonden. Nadat we wat foto's hadden gemaakt van de apen, liepen we verder het park door. Eenmaal aan de andere kant van het park, kwamen we een groepje mensen met een aantal verzorgers tegen. De verzorgers gaven sommige mensen wat maïs als voer voor de apen. Het resultaat: de aap springt bovenop je schouders om het eten te pakken. Dat is natuurlijk een leuk fotomomentje, dus ook wij konden het niet laten. We spraken een verzorger aan, waarna hij ons wat voer gaf en foto's maakte. Even leek het alsof deze aap handtam was, omdat hij zo rustig bleef zitten. Uit beleefdheid gaven we de verzorger een zakcentje ter donatie. Rond 13.00 uur liepen we terug naar onze scooter en gingen we door naar de rijstvelden. Onderweg stopten we bij een leuk tentje om te lunchen. Daarna moesten we nog ongeveer een half uur rijden. Er waren weinig andere toeristen toen we bij de rijstvelden aankwamen, waardoor het uitzicht nog mooier was. Zo ver je kon kijken, zag je alleen maar groene rijstvelden op verschillende hoogtes. Na een paar uurtjes rondlopen en genieten van de natuur, besloten we terug te gaan naar het guesthouse.