Bromo Vulkaan

10 mei 2018 - Bromo Tengger Semeru National Park, Indonesië

Woensdag 9 & donderdag 10 Mei

Zoals jullie al in de vorige blog hadden kunnen lezen, zouden we de afgelopen nacht naar de Bromo afreizen. We waren op tijd naar bed gegaan zodat we nog een paar uurtjes konden slapen. Één uur voor vertrek ging de wekker. Hierdoor hadden we genoeg tijd om rustig alle spullen te pakken die we die nacht nodig zouden hebben. Aangezien de temperatuur boven op de berg rond de 10°C zou liggen, besloten we om warme kleren mee te nemen. Nadat we onze tas hadden ingepakt, liepen we naar de lobby in het hotel onder ons. Vervolgens stapten we in de witte oude Jeep met nog 3 andere toeristen. Al snel bleek dat de dames uit België kwamen. Onderweg naar de Bromo praatten we wat met elkaar en rond 03.30u kwamen we aan bij onze bestemming. We hebben nog een half uur in de auto gewacht omdat het redelijk fris was. Toen we bij het verzamelpunt aankwamen, kregen we een kopje thee en koffie. Ook werden dikke winterjassen te huur aangeboden door omwonenden. Ruim een half uur later liepen we naar het uitzichtpunt. Het uitzichtpunt was prachtig. Onder de sterrenhemel keken we uit op de vulkaan die omringd was door de wolken. Langzamerhand liet de zon haar eerste stralen van de dag zien. En ja, daar was ze dan eindelijk; om stipt 05.32 was het eerste deel van de zon zichtbaar. Tussen de honderden toeristen hebben we ongeveer 45 minuten gewacht tot de zon op kwam. Na een aantal mooie foto's te hebben genomen, vervolgden we onze reis naar de krater van de vulkaan. Via de bergen reden we door de wolken naar beneden. De wolken bleven boven de grond hangen op de maanlandschapachtige zandvlakte. Vanaf de auto gingen we verder te paard over de mysterieuze vlakte. Eenmaal boven liepen we de laatste trap van de kraterrand op. Aan de top van de trap stonden veel mensen te kijken naar de krater en dat terwijl er een vieze zwavelgeur hing. Ondanks de geur, was het zeker de moeite waard en een uitzicht waar je u tegen zegt is gegarandeerd. Toen we terug kwamen bij de auto kregen we een ontbijtbox en zijn we naar een waterval en tempel gereden. Daarna werden we rond 12.00 bij het hostel afgezet.

1. Bianca Neijs:
    10 mei 2018
    Wauw wat mooi. En wat hebben jullie toch al veel gezien. Een reis denk ik om nooit te vergeten 😗☺
  2. Nancy:
    12 mei 2018
    Al veel mooie dingen gezien lees ik. Ik blijf jullie volgen. Geniet van al het moois
  3. Ipek:
    13 mei 2018
    Waauuww prachtig!! Wens je nog heel veel plezier met je reis lieverd. Ik blijf je volgen xxx